Çevreyle ilişki kurmak, evet, bir sanattır. Etrafa bakmak bir sanattır; hayattaki incelikler buradan doğar. İnsanlar buralarda fark yaratır. Etrafına bakmayı bilen insanların şehirleri de ona göre olur. Mesela bu insanlar şehirlerinin siluetini bozmazlar.
Mesela bir Paris'i, bir Roma'yı, bir İstanbul'u sevmek için illa para mı harcamak gerekir? O sevgili şehrin sokaklarında başıboş dolaşmak da yeter. Yürürsün, yürüdükçe neşelenirsin, neşelendikçe senin gibi neşeli insanlar görürsün; sen onlara neşe verirsin, onlar da sana.
Bir öğretmenin iyi derecede tahlil yeteneğinin olması gerekir, karşısında duranın kavrayışını ölçebilmesi ve her şeyden önce öğretirken kendisinin de öğrenmesi gerekir.