Hüseyin DEMİR

Birbirimizden uzak olduğumuz zamanlarda Allah aramızda gözcülük etsin ve bize yardım etsin... Unutmayacağız... Bunun anlamı eğer kendini yalnız hissedersen beni hatırla yeter... Bende seni düşünüyor olacağım... Eğer ben kendimi yalnız hissedersem seni hatırlayacağım ve senin beni düşündüğünü bileceğim... Ama üzülmemeliyiz birçok insan hayatında sevgiyi tatmadan yaşıyor. Bu yüzden ben ve sen şanslıyız... Çünkü en güzel sevgiyi tattık...
Reklam
Beraber yürümeye ikna edip, yolun tam ortasında geri dönerler. Yıllarca sırtında taşı; indirdiğin an, oraya kadar senin taşıdığını unuturlar. Kapının önünde yıllarca bekletip; sen vazgeçip döndüğünde, açtım içeri girmedin derler. İnsan bu. İmkanı olan herkes, her kötülüğü yapar. Omuzunuzda ağlayanlar; gülerken zor günlerinde yüzlerine bakmayan insanların yanına giderler. Eski bir sözdür, “Körün gözü açılınca yapacağı ilk iş bastonunu kırmak olur.” derler ya hani. Tam olarak öyle. Kime neyi ne kadar vermesi gerektiğini kestirebilmeli insan. Aşırı iyiliğin ardından maraz doğduğuna şahit olmadan, bunun farkına varmalısınız. Çünkü pişmanlık ağırdır.
“Dâr-ı dünyâ delü gönlüm gibi vîrân olsa ne cihân olsa ne cân olsa ne hicrân olsa.” Taşlıcalı Yahyâ Bey
Çiçek açsın diye çabaladığımız şeylerin belki toprağı kurudur, belki de yanlış saksıdadır. Belki tüm çabamız sadece bizi yoruyordur. Kabullenmek lazım, görüneni görmek lazım.
Külbe-i Ahzan
Divan edebiyatında, Hz. Ya‘kūb’un oğlu Yûsuf’tan ayrı düştükten sonra hayatını ıstırap içinde geçirdiği ev için kullanılan bir tabir.
Reklam