Bu kitab özellikle Fransızcaya da cevrilmesiyle tanınan ve ödüle layık görülen bir eser.Ama en güzel aşk hikayesi mi tartışılır.Aytmatov mesleğinin de etkisiyle toprağı, köy yaşamını ve tarımsal süreci bu eserindede yansıtmış.Ve aşk hikayesi bir yana burada bana yansiyan hissiyat,insan ihmal edilmemeli ve ihmale gelmemeli.Yoksa insan, o boşluğu dolduracak başka bir aşk başka bir mecburiyet bulabiliyor kendi ruhunda.Veya insan şartlar dahilinde sadık mi kalmalıydı? Ve nihayetinde ayrılıklar...