Çok kısa olduğu için bir saatte okudum. Okurken Stefan Zweig'in intahar ettiğini bildiğim için yaşamına son verme isteğinin hep bilinç altında bir yerlerde saklı olduğunu düşündüm. Hayat, elinde olmayan sebeplerden ötürü çıkmaza girdiğinde son verilebilir diye düşünmüş hep.