"Ben ...sonuçta ne aşırı karamsar bir insan olduğumu ne de olaylar üzerine toz pembe hayaller kurduğumu fark ettim. İnsanların ve çağın bu kadar değişken olduğu bu zamanda orta yolun daha güvenli ve gerçekçi olduğuna inananlardanım. Yani sürprizlere alışığım. Yeri geldiğinde hoş görünmesini, yeri geldiğinde de boş vermesini bilenlerdenim sanırım."
"Sevmek ve sevmiş olmak... Bu kadarı yeter. Gerisi? Başka bir şey istemeyin. Hayatın karanlık kıvrımları içinde bulunacak başka inci yoktur. Sevmek bir tür tamamlanmaktır."