sıla

sıla
@calccifern
tıp öğrencisi :)
üniversite
ankara
13 Aralık
5 okur puanı
Mart 2020 tarihinde katıldı
10/10
·68 syf.··
2016 1. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 15 Kasım 2016 00:00
Hiç aşık olmadım veyahut aşka anlam veremedim. Bu konu üzerine yazılmış, oynanmış, sergilenmiş, bestelenmiş her şey kurgudan ve kendinin fazlaca kaptırmadan ibaret bana göre. Lakin bu kitabın doyuruculuğu aşk hikayesi yüzünden değil, yaşama hazırlıksız yakalanmış, duygusal açlık çeken, ve Tanrının yardımını görmemiş veya fark etmemiş bir kız çocuğunun, kadının, bu açlıkla bir erkeği kendi yaşamının gayesi haline getirişi aslında. Söylenecek söz bırakmamış Zweig. Okumak lazım. Bu şekilde hissedebilir, bu şekilde anlam veririz ancak. Kıyası yapılamaz bu duygunun. ..."çünkü yeryüzünde hiçbir şey kuytuluklardaki bir çocuğun fark edilmeyen sevgisiyle karşılaştırılamaz"...
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,9bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·256 syf.··
2020 1. kitabı
·
104 günde okudu
·
Okunma: 23 Mart 2020 16:22
Endişe, içimizde azar azar yükselir ve önüne geçmezsek sonunda bizi yiyip bitirir. Endişelerin en ürperti vereni, geceleri uyku kaçıranı, hayattan aldığımız zevki azaltanı ölüm anksiyetesidir şüphesiz. İnsanlar olarak belki de hemfikir olduğumuz tek şey "bir gün ölecek" olduğumuzdur. Günlük hayatta anksiyeteyle boğuşan ve bu konuda terapi almış bir danışan olarak yıllarca mücadele ettiğim bir konu da bu oldu. Kitabı okurken bazı gizli kalmış endişelerim iyice ortaya çıkıp beni yer yer krize sürükledi. Ancak sonuna geldiğimde gördüm ki kitabı bitirmesem asla o temel bakış açısını alamayacaktım. Yaşayan her şey ölür, ancak tersi şudur ölüm sadece yaşamış olanlar için vardır ve bu anlamda yaşam çok değerlidir. Ve biz istediğimiz sürece bıraktığımız "dalgalanmalar" bir çocuğun bilincinin bir kısmında, bir bankta, bir kitapta sonunda ufacık kalacak olsa bile hep varlığını sürdürür. "Her anı ölümün tamamen farkında olarak yaşamak hiç kolay değildir. Bu, güneşe dosdoğru bakmaya benzer: Fazla dayanamazsınız." ancak kitaptan öğrendiğim bir şey varsa o da güneşe doğrudan bakamasak bile onun ışığında yaşadığımız her anının daha canlı olacağıdır.
Sağlık
Güneşe Bakmak Ölümle YüzleşmekIrvin D. Yalom · Pegasus Yayınları · 20173,401 okunma