Belli başlı her galaktik uygarlığın tarihi ,üç ayrı ve fark edilebilir aşamadan geçme eğilimindedir.Bu hayatta kalma,sorgulama ve incelikli düşünmedir;bir başka deyişle Nasıl,Neden,
nerede aşamaları olarak da bilinir.
Örneğin ,ilk aşama “Nasıl yiyebiliriz?”sorusuysa,ikinci aşama “Neden yiyoruz? “ sorusuysa,üçüncü aşama “Öğle yemeğini nerede yiyelim ? “ sorusuyla tanımlanmaktadır.