Gerçi birçok merkezde adına üniversite denilen kurumlar bulunmaktadır, ama orada genellikle bilim, üniversite kampüsünün içinde kalmakta, irfan ise hemen hemen hiç bulunmamaktadır.
"Yahya Efendi'yi soruyordun ya. Görmek için bakmak değil, görmek için gelmek gerekir. Bazıları ölse de diridir ve ölse de bitmemiştir vazifesi. Ölse de hakkı öğretir lakin bilmek için, gelmek gerekir..."
Boşa dememişti evvel vakitlerde yaşayanlar; "kadına gönül verirsen hatun olur, ere gönül versen dostun olur, söze gönül versen destan, toprağa gönül versen vatan olur" diye.