About Gale (major spoilers)
I'm listening Hunger Games again. I'm at the part where they beat Gale. And hearing Gale's name over and over reminds me why I don't like him.. Like I was thinking about how they will have to say he was Katniss's cousin. And then I thought how he was in love with her and how Katniss didn't want to have kids in that world etc etc... Then I thought the only good thing about him (at least to me) was him not accepting the oppression. Being against oppression is good. Especially when they are not the oppressed one. But... I was thinking "Was Gale ready against the oppression or was he against being the oppressed one?" He was ready to run away with Katniss. Leaving his own family and asking Katniss to leave Primrose. Asking Katniss to leave Primrose should be a crime (he did worse tho) He was so eager to fight against the Capitol. Definitely ready for war crimes (and we saw how it ended) To be honest I don't remember some parts. (It's been a while since I last listened the books) Like was he in the room while they were arguing for Capitol kids to play another Hunger Games? Google says no. And people argue about if he would say no or yes to get revenge. I feel like he would say yes. Maybe his mindset did change a little after causing Primrose's death but his personality would want revenge and it feels like he would be racist. To be fair he was basically a teenager... I don't think his personality was fully developed yet... But I still believe he was selfish. And even the good things he did was done for that reason. Like he gives the feeling that he wouldn't be against the oppression if he born in Capitol. Maybe he would say "I'm not a politic person" when someone asks "isn't it sad the kids are dying?" Like this whole AU story plays in my mind right now. Him being
Capitol AVM
Yolu yarıladık..☕️📚
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
bir abd kongre üyesi `eric burlison` , dünya'da görülen ufo'ların `gri`, `nordik`, `sürüngen` ve `böcekoid` olarak bilinen dört uzaylı türü tarafından işletiliyor olabileceğini söyledi. bu haber, abd temsilciler meclisi üyesi eric burlison'ın (`missouri cumhuriyetçisi`) 2025'te yaptığı açıklamalara dayanıyor. kongre üyesi burlison, kapalı kapılar ardında yapılan uap (`ufo'ların resmi adı`: `unidentified anomalous phenomena`) brifinglerinde ve capitol hill'deki bir oturumda, pentagon bağlantılı fizikçi dr. eric davis'in (`eski gizli pentagon projelerinde çalışmış bir bilim insanı`) şu dört uzaylı türünden bahsettiğini aktardı: • `gri` (`grays` / `greys`): klasik ufoloji tasviri — küçük boy, gri cilt, iri siyah gözler, büyük kafa. en sık rapor edilen “`klasik`” uzaylı tipi. • `nordik` (`nordics`): uzun boylu, sarışın, mavi gözlü, insan görünümünde (`iskandinav tipi`). daha “insansı” ve bazen dostane olarak betimlenir. • `sürüngen` (`reptilians`): sürüngen benzeri özellikler taşıyan (pullu deri, dikey göz bebekleri vb.), bazen şekil değiştirme yeteneğiyle ilişkilendirilen tür. • `böcekoid` (`insectoids`): böcek veya peygamberdevesi (`mantis`) benzeri görünüm — büyük gözler, ince uzuvlar, bazen “hive mind” (`koloni zihni`) ile ilişkilendirilir. burlison, bu dört sınıfın dünya'da görülen ufo'ları / uap'ları uçuran (`operating`) varlıklar olarak pentagon tarafından bilindiğini duyduğunu söyledi. davis'in bu isimleri “oldukça sıradan bir şekilde” (`matter-of-factly`) dile getirdiğini ve kendisinin de aynı sınıflandırmayı diğer kapalı toplantılarda duyduğunu ekledi. • bu iddia, 2025 mayıs'ındaki bir kongre uap brifinginde ortaya çıktı. • davis gibi isimler uzun zamandır gizli hükümet programlarında (`aatip vb.`) yer almış kişiler. ancak kanıt sunmadılar — sadece
Ufo gerçeği
bir abd kongre üyesi `eric burlison` , dünya'da görülen ufo'ların `gri`, `nordik`, `sürüngen` ve `böcekoid` olarak bilinen dört uzaylı türü tarafından işletiliyor olabileceğini söyledi. bu haber, abd temsilciler meclisi üyesi eric burlison'ın (`missouri cumhuriyetçisi`) 2025'te yaptığı açıklamalara dayanıyor. kongre üyesi burlison, kapalı kapılar ardında yapılan uap (`ufo'ların resmi adı`: `unidentified anomalous phenomena`) brifinglerinde ve capitol hill'deki bir oturumda, pentagon bağlantılı fizikçi dr. eric davis'in (`eski gizli pentagon projelerinde çalışmış bir bilim insanı`) şu dört uzaylı türünden bahsettiğini aktardı: • `gri` (`grays` / `greys`): klasik ufoloji tasviri — küçük boy, gri cilt, iri siyah gözler, büyük kafa. en sık rapor edilen “`klasik`” uzaylı tipi. • `nordik` (`nordics`): uzun boylu, sarışın, mavi gözlü, insan görünümünde (`iskandinav tipi`). daha “insansı” ve bazen dostane olarak betimlenir. • `sürüngen` (`reptilians`): sürüngen benzeri özellikler taşıyan (pullu deri, dikey göz bebekleri vb.), bazen şekil değiştirme yeteneğiyle ilişkilendirilen tür. • `böcekoid` (`insectoids`): böcek veya peygamberdevesi (`mantis`) benzeri görünüm — büyük gözler, ince uzuvlar, bazen “hive mind” (`koloni zihni`) ile ilişkilendirilir. burlison, bu dört sınıfın dünya'da görülen ufo'ları / uap'ları uçuran (`operating`) varlıklar olarak pentagon tarafından bilindiğini duyduğunu söyledi. davis'in bu isimleri “oldukça sıradan bir şekilde” (`matter-of-factly`) dile getirdiğini ve kendisinin de aynı sınıflandırmayı diğer kapalı toplantılarda duyduğunu ekledi. • bu iddia, 2025 mayıs'ındaki bir kongre uap brifinginde ortaya çıktı. • davis gibi isimler uzun zamandır gizli hükümet programlarında (`aatip vb.`) yer almış kişiler. ancak kanıt sunmadılar — sadece
Bazen bir kıvılcım,adaletsiz kurulan bir düzeni yakmaya yeter…
Açlık Oyunları serisi ile adaletsizliğin zirvesini okumaya hazır mısınız? Bir tarafta zenginliğin ihtişamı ile insanların kaderlerini belirleyen Capitol diğer tarafta kırıntılar ile doymaya çalışan çaresiz,fakir 12 mıntıka… Ve bu iki kutup arasında kurulan ölüm arenası… Peki neydi bu ölüm arenası? Panemin 12 mıntıkasından seçilen,12-18 yaş arası 24 haraç bu arenaya gönderilir. Sonuç nettir;hayatta kalan tek kişi olmak. Arena kontrol edilen bir tabuttur aslında… Bazen bir ormana bazen bir çöle bazense bir tropikal bölgeye kurulur ve güç her zaman oyunu kuranlardadır… Peki neydi amaç? Capitol,mıntıkalara geçmişteki isyanı hatırlatmak ve korku salmak için bu oyunları düzenler. Yani arena sadece bir savaş alanı değil; gücün gösterildiği bir sahne, halkın gözünü korkutmak için tasarlanmış bir sistemdir... Ve bir gün bir kız tabiri caizse bu sistemin içinden geçer… Katniss Everdeen…🫶🏻 Katniss,hasat günü oyun seçmelerinde adı çıkan küçük kızkardeşinin yerine gönüllü haraç olup açlık oyunlarına katılır. Ve zamanla sadece bir yarışmacı değil,mıntıkaların umudu ve isyanın simgesi olur…🥹 Capitol sadece bir şehir değil;adaletsizliğin ve dengesizliğin sembolüdür. Mıntıklar ise;eşitsizliğin ve sömürünün simgesidir… Bu serinin bize anlattığı en güzel şey;güç,her zaman en yüksek sesle konuşanların değildir. Bazen en sessiz görünen bile, zamanı geldiğinde düzeni sarsabilir…. Ve asla unutmamız gereken şey ise;Korku, sürekli itaati doğurmaz.Bazen isyanı doğurur. 🔥 Kitapları okuduğunuzda beyaz güllere benden selam söyleyin… 🤍🤍🤍
1000Kitap
Jacques Louis David ((Paris, 1748 - Brüksel, 1825) Sabine Kadınlarının Müdahalesi(The Intervention of the Sabine Women) adlı resminden bir kesit. Tarih:1799 , Orijinal Boyut: 385 x 522 cm, Yer: Musee du Louvre Paris. Kanvas.üzerine yağlıboya. ''David'in tablosu, Roma'nın MÖ 8. yüzyıldaki başlangıcından efsanevi bir bölümü tasvir ediyor. Sabine kadınları komşu Romalılar tarafından kaçırıldıktan sonra.Roma'daki Capitol surlarının altındaki savaşı durdurmak için müdahale eden Sabine kadınlarını gösteriyor.Romulus'un eşi Titus Tatius'un kızı olan Hersilia'yı kocasıyla babası arasına girip bebeklerini aralarına yerleştirdiği anı tasvir ediyor..
1000Kitap