Alarko'nun kurucusu Üzeyir Garih ise mutluluğu aşağıdaki gibi anlatıyor.
"Ben niye mutluyum? Ben Karaköy'de küçük bir dükkânda başladım,oradan bir büyüğe geçtik, oradan bir büyüğe geçtik, oradan bir büyüğe geçtik. O yüzden mutlu olmak istiyorsanız adım adım atlamanız lazım.
Bu kamarada nadiren bahsettiğimiz bir güç var. Gizli cemiyetlerden bahsediyorum. İnkar etmek yersiz; çünkü Avrupa'nın büyük bir kısmının bu gizli cemiyetlerin şebekesiyle örüldüğünü örtbas etmek imkansız.
-İngiltere Başbakanı Benjamin Disraeli
Alman iktisatçı ve tarihçi Werner Sombart Jews and Modern Capitalism adlı kitabında şöyle diyor:
1820 sonrasındaki dönem "Rothschildlerin çağı" olarak bilinir. Öyle ki yüzyılın ortasında finans çevrelerinde şu yargı genel bir inanç haline gelmişti: Avrupa'da tek güç vardır, bu da Rothschild'lerdir.