٣١١١ - .. عَنْ حِزَامِ بْنِ حَكِيمِ بْنِ حِزَامٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنِ النَّبِيِّ ﷺ قَالَ: «إِنَّكُمْ قَدْ أَصْبَحْتُمْ فِي زَمَانٍ كَثِيرٍ فُقَهَاؤُهُ، قَلِيلٍ خُطَبَاؤُهُ، كَثِيرٍ مُعْطُوهُ، قَلِيلٍ سُؤَالُهُ الْعَمَلُ فِيهِ خَيْرٌ مِنَ الْعِلْمِ، وَسَيَأْتِي زَمَانٌ قَلِيلٌ فُقَهَاؤُهُ، كَثِيرٌ خُطَبَاؤُهُ، كَثِيرٌ سُؤَالُهُ ، قَلِيلٌ مُعْطُوهُ، الْعِلْمُ فِيهِ خَيْرٌ مِنَ الْعَمَلِ»
3111- Hizâm b. Hakim b. Hizâm'ın, babası kanalıyla bildirdiğine göre Allah Resûlü (sallallahu aleyhi vesellem) şöyle buyurmuştur: *"Sizler öyle bir zamana denk geldiniz ki, bu zamanda fakihler/dini bilen alimler çok, hatipler/konuşma yapanlar azdır. Verenler çok, dilenenler azdır. Bu zamanda amel, ilimden hayırlıdır. Sonra öyle bir zaman gelecektir ki, o zamanda fakihler az, hatipler çok, dilenenler çok, verenler az olacaktır. O zamanda ilim amelden daha hayırlıdır."*
El-Mu'cemu'l-Kebîr, Taberânî
Sonra öyle bir zaman gelecektir ki... Okurken bu zamanın ne kadar tanıdık geldiğini fark ediyoruz değil mi?!