Evet, kim namazı dosdoğru kılarsa nefsini, kötülükten, hayasızlıktan, isyandan, günahtan korur. Yazık ki, namaz kıldığı halde kendilerini kötülükten, günahtan ve haramdan çekemeyen Müslümanlar var. Demek ki, namazı gerçek anlamıyla kılmıyor, ondaki manevî derinliği kavrayamıyor, onu sıradan bir alışkanlık gibi geçiştiriyorlar. Çö-züm, namazın hakikatini anlamak için okumak, araştırmak ve çaba harcamaktır.
"Ey Kureyş!" diye seslendi ve "Bugün benden, hakkınızda nasıl bir hüküm vermemi bekliyorsunuz?" diye sordu.
Derin bir sessizlik hâkimdi ortama. Bu sessizliği en arkalardan, hiç beklemedikleri bir ses bozmuştu. Şöyle diyordu sesin sahibi "Hayır murad ediyor ve Sen'den hayır bekliyoruz. Zira sen, kerîm oğlu kerîm bir kardeş ve kerîm bir kardeşin oğlu bir kerem sahibisin ve buna da bugün muktedirsin!"