Odrade "dışarıdaki", Bene Gesseritlerden olmayan, büyük ölçüde pasif halkı düşününce onları kıskanıyordu bazen. Onların illüzyonlara kapılmalarına izin vardı. Ne büyük rahatlık. Sonsuza dek yaşayacaklarmıs, gelecek güzel olacakmış, cennetlerindeki tanrılar onları kolluyormuş gibi yapabiliyorlardı.
Sadece gözlemci olmakla yetinirsen kendi hayatını daima ıskalarsın. Hedef söyle ifade edilebilir: Olabildiğince iyi yaşa. Hayat bir
oyundur; kurallarını öğrenmek istiyorsan içine dalıp oyunu sonu-
na kadar oynamalısın. Yoksa sürekli değişen bu oyun karşısında
şaşırıp bocalarsın. Oyuna katılmayanlar sızlanır ve daima şanssızlıklarından yakınır genellikle. Şanslı olmanın biraz da kendi elle-
rinde olduğunu görmeyi reddederler.
-DARWI ODRADE