cinayetlerin analizinde cinsiyete dayalı farkı görünmez kılan klasik yaklaşımın tersine, kadınların sırf cinsiyetleri nedeniyle öldürülüyor olmaları olgusu, sadece kriminal bir gerçeği değil toplumsal bir sorunu da ortaya çıkardı. kadınlar, yaşam haklarını ellerinden alabilen seviyede bir şiddet yaşıyordu.
öldürülen kadınlar, bir sayı değildiler, her biri sonuna kadar yaşanabilir bir ömürdü, bir hayattı. her biri "önlenebilecek bir ölüm" ile aramızdan ayrıldı.