Körlük kitabını okurken insan ister istemez yaşamı, olasılıkları, koşulları çok fazla kendi zihninde değerlendirmeye alıyor.
İnsan aslında gerçekten sahip olduğu şeylerin ne kadar az bilincinde yaşıyor.
Bir gün herkesin görme yetisini kaybedeceği bir dünyaya uyanmış olsaydık şu an olduğumuz kişiyle aynı kişi olabilir miydik? Ya da başından beri kimsenin görmediği bir dünyaya gelseydik şimdi ki doğrularımız neler olurdu? Biz kim olurduk?
Hayatın anlamı, yaşamda ki koşullar değiştiğinde,
ne kadar da farklılaşabiliyor…