"Kısa süren bazı anlarda kendimizi daha büyük bir benle özdeş hissedebiliriz buna kimi zaman kimi gizemciler Tanrı der kimleri de "dünya ruhu", "doğanın bütünlüğü" ya da evren. Eriyiş anında gizemci "kendini yitirdiğini" hisseder. Tanrı'nın içinde kaybolur ya da yitip gider- tıpkı bir su damlasının denize karışınca "kendini yitirmesi" gibi. "
Iyi bir devletin kurulabilmesi için bu devletin akıl tarafından yönetiliyor olması şarttır. Kafa nasıl bedeni yönetiyorsa, toplumu da filozoflar yönetmelidir.