İlerneme rapuru şeklinde herşeyi yanlış yazan, beynindeki bir problemden dolayı birçok motor beceri sistemi çalısmayan ve çoğu şeyi anlamayan Charlie mi daha mutlu, yoksa İlerleme raporlarını edebi cümlelerle yazip iQ seviyesi 180'lere dayanan, hayatındaki herkesten daha üstün bir akıl seviyesine ulaşan Charlie mi ? Cahillik mi mutluluk, bilgelik mi ? Her ikiside yalnızlık mi getiriyor insana... En iyisi ne cahil, nede aşırı bilge olmamak mı ? Orta zeka seviyesinde sevilen bir insan mi olmak... Charlie ikisindede sevilmek, anlaşılmak ve normal insanlar gibi bir iletişim içinde olmak için büyük bir çaba veriyor bu kitapta.. Yazarın yazım şekli ve müthiş kurgusu zekice ve harika.. Kitapta yazım yanlışı olduğunu düşünmeyin sakın..( Benim başlığımdaki gibi ) ..