Martı Yayınları'ndan çıkmış 56 hikayelik Sherlock Holmes serisinin ilk kitabına inceleme girme gereği duymamıştım ama bu kitabı okuyup geçmek ayıp olurdu.
İlk kitaptan sonra ikinci kitabı okuma isteğim artmıştı. Ve yine Sir Arthur Conan Doyle'un zekasına hayran kaldığımı söylemek istiyorum.
Toplam 11 öyküden oluşan eserde sevmediğim öykü yoktu fakat en beğendiklerim son 2 hikaye olan Kayıp Antlaşma ve Son Vaka idi.
Polisiye severlerin değil tüm okurların en az bir hikayesini veya romanını okuması gerektiğini düşündüğüm Sherlock Holmes serisini şiddetle tavsiye ediyorum. Keyifli okumalar...
Birçok okur gibi yazarla tanışma kitabımdı ve beklentilerimi fazlasıyla karşıladığını söyleyebilirim. Yeri geldi tüylerim diken diken oldu yeri geldi okurken yerimde duramadığım kısımlar oldu.
Aslında gerilimin kaynağının betimlemeler olduğunu söylemek zor olmaz. Okuduğum ilk kitabı olsa da King'in bu konuda olağanüstü bir iş çıkardığını söylemek lazım. Yani kitap boyunca gerilimin ne zaman geleceğini kestiremiyorsunuz. Bu da etkileyiciliği arttırıyor.
Kitapta ölüm konusu da birçok bölümde geçmekte. Bazen insanı düşündüren bazen de rahatsız eden bölümlerdi bunlar.
Türü sevene ya da korku edebiyatına başlangıç için eser arayanlara öneririm. Keyifli okumalar...