Aslında hikaye çok bilindik klişe bir hikaye. Eser bir çok romana, filme diziye konu olmuş bir hikayeyi ele alıyor. İki düşman ailenin çocukları birbirine aşık olur ve kavuşmak için çeşitli badireler atlatırlar sonunda ya mutlu olurlar ya Romeo ve Juliet gibi sonu hüsranla biter. Ancak konusu böyle olan kaç kişinin eseri kaldı ki aklımızda ya da kaç eser günümüze kadar gelebildi Romeo ve Juliet gibi. Burası bence tartışılması gereken bir konu. Önemli olan bir eserin konusu mu yoksa o konuyu anlatış tarzı mı. Shakespeare'nin şiirsi anlatım tarzı olmasaydı ve kalemi bu kadar kuvvetli olmasaydı aynı konu üzerine yazılan onlarca eser gibi yok olup gitmez miydi Romeo ile Juliet de.