Bazı anlar vardır ki içinde bulunduğunuz ruh halinin sebebi hakkında en ufak bir fikriniz yoktur.Ama o kadar yıkılmış hissedersiniz ki bunun bir sebebinin olmamasına hayret edersiniz.Ama içten içe sanki biliyorsunuzdur....Kimseye durumunuzu anlatabilecek kelimeleri bulamazsınız çünkü kendiniz de tanımlayamazsınız. Sadece durup o anın geçmesini beklersiniz ...
Değişen ruh halimize göre çocuğa bazen aşırı şiddetle bazen aşırı şefkatle muamele ediyorsak, onun davranışlarında ve duygusal gelişiminde pek çok aksaklıkların ortaya çıkabilmesine zemin hazırlıyoruz demektir.