İnsanlara ve yaşama gülümseyin, ama size her gülümseyene de kanmayın.
Böylece hem güzelliğinize güzellik katar, hem de düş kırıklığına uğramamış olursunuz.
Cennet de cehennem de insanın içindedir.
Yaşamı taşınmaz bir yük gibi görenler, kendi ürettikleri bir cehennemde yaşar.
Yaşamı, bir armağan gibi algılayanlar ise, kendi cennetlerini bu dünyada inşa etmiş kişilerdir.
Yu Hua'dan Yaşamak kitabını da okumuştum ama bu kitap ondan da iyi olduğuna dair bir izlenim bıraktı bende. İsmiyle müsemma kitap, zor durumlarda kanını satan Xu Sanguan'ın hayatına odaklanıyor. Başarılı ve samimi çevirisiyle kitap okuyanda güzel bir tat bırakıyor. Tavsiye ederim.