“ Tıpkı bir sanat resminin bir miktar boyaya, bir şiirin metnindeki söz dizimine indirgenemeyeceği gibi insanın da biyolojiye indirgenmesi mümkün değildir.
...
Sözlük doğrudur, fakat bir anlamı yoktur. Şiirin ise bir anlamı ve erişilmez bir özü vardır. Aynı şekilde fosiller, antropoloji, morfoloji, fizyoloji de, onun dış, tesadüfi, mekanik, manasız yönü haricinde aslında insandan bahsetmez. Bu misalde insan bir resmin, mabetin ve şiirin ta kendisidir. İnsan tüm bilimlerin toplanarak, hakkında söyleyebilecekleri her şeyin üstündedir.”