Çiğdem Öztunç

Çiğdem Öztunç
@cgdm_oztncx
10/10
·412 syf.··
2021 44. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2021 20:51
Kitabı, okurken içinde konular hakkında belgesel veya araştırma yaparsanız,size çok büyük katkısı olacaktır. Herkitap da hemen hemen içinde geçen konular hakkında belgesel veya araştırma yaparak okurum. Bu sayede kitabın bana vermek istediğinden daha fazla bilgi veya konu hakkında fikir sahibi olur ve öğrenirim. Kısacası size ufak bir tavsiye :) Kitap İnsanlık tarihinin evrimini bu aşamalarda anlatıyor. 1-Bilişsel devrim 2-Tarım devrimi 3-İnsanlığın birleşmesi 4-Bilim devrimi Kitap, Bu aşamalarda insanlık tarihini, değişen tüm koşulları ve yapıları ile, bize çok sade ve akıcı şekilde olayları anlatmaktadır. En vurucu noktalarında biri ise bence, türlerimiz arasında nasıl oldu da, biz türümüzün devamını koruyarak bu zaman kadar geldik. Dönemleri anlatırken o dönem içerisinde evrimleşme sürecimizi ve bu sürecimiz doğrultusunda çevre faktörlerinin değişimini (Doğanın insan üzerine veya insanın doğa üzerine etkilerini) anlatmaktadır. Hatta sapiensler in evrimleşirken ekolojik sistemin büyük kısmını nasıl yok ettiklerini de gözler önüne seriyor. Sadece kitap bunlardan ibarette değil, gelişim, gerçek bir ilerleyiş mi yoksa tam tersine bir gerileme mi ? bu sorunun cevabını da arıyor. Genel temaya baktığımızda ise, ırk, din ,toplum içinde cinsiyetlere bakış açısı, sınırlar, iletişim, kanunlar, ülkeler, kültürler, sanayi devrimi, para, banka vb. ve kabul gördüğümüz ne varsa nasıl oluştu, oluşum süreçleri ne şekilde oldu, etkileri ve sebepleri hatta sonuçları nelerdi, hepsinin cevabını bulabilirsiniz. Aslında kendinize ara ara sorduğunuz tüm soruların cevabını da bir nevi kitap açıklıyor. Aynı zamanda, insanlık tarihinde örnek olarak avcı toplayıcı dönemden , yerleşik hayata (Tarım Devrimi) ,Tarımdan da, Bilim devrimine olan süreçte değişen alışkanlıklarımızın, değişen
1000Kitap
Hayvanlardan Tanrılara: SapiensYuval Noah Harari · Kolektif Kitap · 202342,6bin okunma
Çiğdem Öztunç
Gerçekten çok güzel ve okurken kitaba hakkını vererek okumuş dediğim bı inceleme olmuş tebrik ederim..🍁