Korku bizi aynı zamanda cezbeder.Korkmak ,adrenalin düzeyimizi yükseltir.Bu da bizi içgüdüsel olarak savaş veya kaç tepkisine hazırlamasının yanında epinefrin denilen, adrenalin bağımlılarının bayıldığı, keyif veren hormon ve nörotransmitterin salgılanmasına yol açar.
Finlandiyalı sinirbilimci Allan Kalueff beynimizde korku ve mutluluğu işleyen bölgelerin büyük ölçüde ve iç içe olduğunu söylüyor.
Erkek beyni çevresinde olup biten şeylerin detayını görmek yerine hedefe odaklanıp hedefin yönünü ve aradaki mesafeyi hesaplamada kadın beyninden daha iyidir.
Üç boyutlu algılama,derinlik ve yön bulma becerileri de daha iyidir.
Ama hedef ortada yoksa onu bulmada iyi değiller.
"Anne mavi tişörtümü gördün mü?"