Kitapla, ilimle alâkası olmayanlar bazen şöyle bir soru da sorarlar: "Bunların hepsini okudun mu?" Her seferinde tekrar tekrar anlatırım: "Kitap bir nimettir. Elinin altında olduktan sonra ihtiyaç olduğunda, bir konuyu merak ettiğinde alır okursun. Hepsini okumadım ama okumak için aldım."
Sabır, gayretin ikiz kardeşidir. Her birimiz bu gayrette iken sonuçları hemen görmek için acele etmemeliyiz. Sabır, oturup kalmak değildir. Atâlet değildir, kişiyi sürekli gayret hâlinde tutan bir kuvvettir. Kişiyi Rabbine yaklaştıran da zaten bu sabır ve gayrettir. Bize düşen güzel niyet, güzel gayrettir. Gerisi Rabbimizin takdiri, lütfu keremidir. Her işin karşılığını veren O'dur.