Hepimiz susalım, sözlerin işe yaramadığı anlar vardır, keşke ben de ağlayabilseydim, her şeyi gözyaşlarımla söyleyebilseydim, anlaşılayım diye konuşmak zorunda kalmasaydım.
insanlar neden hakikati kaldıramaz? birincisi, çünkü hakikat onları hayal kırıklığına uğratır.
ikincisi, çünkü hakikat genelde çıkardan yoksundur. üçüncüsü çünkü hakikatin
asla doğru gõrünümü yoktur yalanların çoğu çok daha iyi hazırlanmıştır. dördüncüsü çünkü hakikat yaralar.
Yaban devinimi hiç sevmez. Yaşam, yaban için suçtur, çünkü yaşam demek devinim demektir, Yabanın ereği ise devinimi yok etmektir. O, denize erişmesin diye suları dondurur; ağaçların o koskocaman yüreklerini kurutana dek öz sularını çeker alır, dondurur; ama en büyük gaddarlığını, en korkunç yırtıcılığını insanoğluna gösterir; yaşam biçimleri içinde en devingen olan ve tüm devinimlerin bir gün devinimsizlikle son bulacağını zorla kabul ettiren yasaya karşı hep başkaldırı halinde olan insanoğluna, ille de boyun eğdirebilmek için.