Kanımca, her türün oluşumu, Yaratıcı'nın maddeye mührünü bastığı yasalar hakkında bildiklerimizle, yani yeryüzünün geçmişteki ve şimdiki sakinlerinin meydana gelişi ve yok oluşlarının, bir bireyin doğumunu ve ölümünü belirleyen türden ikincil sebeplerden kaynaklanmasıyla daha iyi uyuşmaktadır.
Canlıları özel yaratılış ürünleri olarak görmeyip, Kambriyen sistemindeki ilk yatağın birikiminden çok önce yaşamış birkaç canlıdan türeyen soy hatları şeklinde kabul ettiğimde, canlılığın yüceltildiğini düşünüyorum.