mahmut yiğiter, bir alıntı ekledi.
11 saat önce · Kitabı okuyor

To be or not to be” değil.
Cogito ergo sum” hiç değil…
Asıl iş, anlamak kaçınılmaz’ı,
Durdurulmaz çığı
Sonsuz akımı.

İçmek,
Gözlerinde içmek ayışığını.
Varmak,
Gözlerinde varmak can tılsımına.
Gözlerin hani?

Hasretinden Prangalar Eskittim, Ahmed Arif (Sayfa 59 - Metis yayınları)Hasretinden Prangalar Eskittim, Ahmed Arif (Sayfa 59 - Metis yayınları)
Neyzen Tevfik, bir alıntı ekledi.
25 May 22:30

"Talih gönüllü olana yol gösterir, gönülsüzü ise zorla sürükler."

Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 120 - Seneca)Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 120 - Seneca)
Neyzen Tevfik, bir alıntı ekledi.
23 May 21:28

"Bir şiir ancak kimin yazdığı bilinene değin güzeldir."

Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 110 - Medar Atıcı)Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 110 - Medar Atıcı)
Asya, bir alıntı ekledi.
23 May 13:50

UNUTAMADIĞIM
Açardın, yalnızlığımda
Mavi ve yeşil.
Açardın,
Tavşan kanı, kınalı - berrak.
Yenerdim acıları, kahpelikleri...       

Gitmek,
Gözlerinde gitmek sürgüne.
Yatmak,
Gözlerinde yatmak zindanı.
Gözlerin hani?

"To be or not to be" değil.
"Cogito ergo sum" hiç değil.
Asıl iş, anlamaktır kaçınılmaz'ı,
Durdurulmaz çığı,
Sonsuz akımı.

İçmek,
Gözlerinde içmek ayışığını.
Varmak,
Gözlerinde varmak can tılsımına.
Gözlerin hani?

Canımın gizlisinde bir can idin ki,
Kan değil sevdamız akardı geceye,
Sıktıkça cellad, kemendi...

Duymak,
Gözlerinde duymak üç - ağaçları...
Susmak,
Gözlerinde susmak, ustura gibi.
Gözlerin hani?

Ahmed Arif

Leylim Leylim, Ahmed Arif (Sayfa 52)Leylim Leylim, Ahmed Arif (Sayfa 52)
Neyzen Tevfik, bir alıntı ekledi.
22 May 23:06

"Nefret bizim kusurluluğumuzun itirafı, çirkinliklerimizin duygusu, doğuştan günahımızın bilincidir."

Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 95 - Pierre-Joseph Proudhon)Cogito Dergisi Sayı 3, Kolektif (Sayfa 95 - Pierre-Joseph Proudhon)

Bir takım Antik Latince deyişler
Concordia civium murus urbium:
Vatandaşlar arasında uyum, işte bir şehrin surları budur.

Condemnant quod non intellegunt:
Anlamadıklarını mahkûm ederler.

Damnant quod non intelligunt:
Anlamadıkları şeyleri kınarlar.

De mortuis nihil nisi bene:
Ölüler hakkında yalnızca iyi şeyler konuşulmalıdır.

Docendo disco, scribendo cogito:
Öğreterek öğreniyorum, yazarak düşünüyorum.

Dura lex, sed lex:
Kurallar katıdır, ama kuraldır.

Facito aliquid operis, ut semper te diabolus inveniat occupatum:
Hep çalışın ki şeytan geldiğinde sizi meşgul görsün. (St. Jerome)

Fiat justitia, pereat mundus:
Dünya yıkılsa da bırak adalet yerini bulsun.

Hominem te memento:
Sadece bir insan olduğunu unutma.

Mens sana in corpore sano:
Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. (Juvénal)

Ne Jupiter quidem omnibus placet:
Tanrı bile herkesi memnun edemez.

Ne humanis crede:
İnsana inanma.

Nihil lacrima citius arescit:
Hiçbir şey gözyaşından daha hızlı kurumaz.

Suzan Koçaklı, bir alıntı ekledi.
18 May 01:58 · Beğendi · 10/10 puan

Hayır ,
Cogito ergo sum” demeyeceğim.Peki ne diyeceğim?
“Varım ,öyleyse düşünüyorum.”

Kalanlar, Tezer Özlü (Sayfa 52 - YKY)Kalanlar, Tezer Özlü (Sayfa 52 - YKY)
BestReader, bir alıntı ekledi.
17 May 18:17 · Kitabı okuyor · 10/10 puan

"To be or not to be" değil.
"Cogito ergo sum" hiç değil...
Asıl iş, anlamak kaçınılmaz'ı,
Durdurulmaz çığı
Sonsuz akımı.

Hasretinden Prangalar Eskittim, Ahmed Arif (Sayfa 59)Hasretinden Prangalar Eskittim, Ahmed Arif (Sayfa 59)
Oğuzhan Afacan, bir alıntı ekledi.
 14 May 15:59 · Kitabı okuyor

Ataç’a göre:

“Bizim bugünkü edebiyatımızın, yalnız edebiyatımızın değil, bütün fikir hayatımızın en büyük kusuru düşünce eksikliği, düşünme eksikliğidir. Biz düşünmüyoruz... gerçekten düşünmüyoruz, düşündüğümüzü sanıyoruz, düşündüğümüzü düşünüyoruz, “cogito cogitare" işte o kadar. Yoksa bir nesneyi bir konuyu alıp da onu incelemiyoruz, onun üzerinde düşünmüyoruz. Bunun içindir ki, nereden, neden açılırsa açılsın, biz hemen bir takım parlak, “güzel” sözler söylemeye kalkıyoruz, bununla yetiniyoruz. Karşımızdakini şöyle oturaklı, dokunaklı bir sözle susturmayı düşünüyoruz. İşte bu düşünmek değildir düşünmemenin ta kendisidir...”

Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, Şerif Mardin (Sayfa 15 - İletişim)Jön Türklerin Siyasi Fikirleri, Şerif Mardin (Sayfa 15 - İletişim)