"Salih'e evlilikten bahsetmesinin nedeni, arkadaşları Fuat'ın (Bulca) yakın zamanda evlenmiş olmasıydı.Nitekim Mustafa Kemal bir mektup da Fuat'a yazmıştı:"Kardeşim Fuat, Cenab-ı Hak'tan izdivacının mesut ve uğurlu olmasını niyaz ederim.Hayat kısadır.Bunu taçlandırmak için insanların genellikle makul vasıtası evliliktir...İnkâr edilemez bir gerçektir ki hayat, kadınsız olmaz... Cenab-ı Hak bahtiyar etsin kardeşim..."
***
"Bir Fransız şairi hayatı şöyle niteliyor:
La vie est breve, (Hayat kısa,)
Un peu de reve, (Biraz hayal,)
Un peu d'amour, (Biraz aşk,)
Et puis bonjour...(Ve sonra merhaba...)
La vie est vaine, (Hayat boş,)
Un peu de peine, (Biraz öfke,)
Un peu d'espoir,(Biraz umut,)
Et puis bonsoir...(Ve sonra hoşça kal...)
Salih, bunları ezberle. Ve sen hayatı nasıl anladınsa ona göre bunlardan birini benimse..."