Fatih Sultan Mehmed Han şöyle dedi:
"Sakalımdaki bir tel dâhi sefere çıkacağımı bilse onu söküp atarım."Böylesine büyük bir hükümdar,İstanbul seferinde rotasını asla belli etmedi.Neden?İnsan heyecanlanır,gider,bu haberi en yakınına vermek ister,kendisini tutamaz değil mi?Ama yapmadı.Çünkü sır bozulmasın, planın bereketi kaçmasın.Çünkü nazar hakikatti.Çünkü bir işin enerjisi,gizlilikle korunurdu.