..tek yapmamız gerekenin bu gerçekleri tamamen görmezden gelmek olduğunu fark ettim ve bunu yapınca onlar bizim üzerimizdeki hâkimiyetlerini kaybediyorlar, sonunda tamamen ortada kayboluyorlar ve “bilimsel hayaletler”den öteye geçmiyorlardı.
Toplum dediği tam olarak neydi ? İnsanın çoğulu mu ? Toplum denen şey tam olarak nerede bulunuyordu ? Tüm hayatımı toplumdan korkarak, onu güçlü, ürkütücü ve korkutucu bir şey olarak hayal ederek yaşamıştım.