sevthewonderwoman

'-İyileştim mi? -Hayır. Siz farklı bir insansınız, ama herkes gibi olmak istiyorsunuz. Bu da bana kalırsa ciddi bir hastalıktır.'
Sayfa 177·Kitabı okudu
Alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
'Veda etmek. Aslında işin en zor yanı buydu: İnsan bir kez akıl hastanesine girdi mi, delilik dünyasında varolan özgürlüğe alışıyor, hatta ona bağımlı hale geliyordu. Sorumluluk altına girmek, ekmeğini kazanmak için çalışıp çabalamak, sıkıcı rutin günlük işler yapmak zorunda değildiniz burada. Sabahtan akşama dek bir tek resme bakmak ya da kağıdın üstüne saçma sapan çizgiler çizmekle oyalanabilirdiniz.'
Sayfa 67·Kitabı okudu
Alıntı
'Tüm ömrünü bir şeyler bekleyerek geçirmişti zaten; babasının işten eve dönmesini beklemek, sevgiliden gelecek ama hiç gelmeyen mektubu, yıl sonu sınavlarını, treni, otobüsü, telefonu, tatilleri, tatillerin sonunu beklemek, hep beklemek. Şimdide kendisiyle önceden randevulaşmış olan ölümü beklemek zorundaydı.'
Sayfa 44·Kitabı okudu
Alıntı
'Klasik posta çağında insanlar yalnızca gerçekten söyleyecekleri önemli birşey olduğunda mektup yazarlardı.'
Sayfa 101·Kitabı okudu
'Daha kolay bir yaşam arayışı pek çok zorluk çıkarmıştı ve bunun sonuncusu değildi. Bugün aynı durum bizim içinde geçerli. Kimbilir kaç üniversitesi mezunu genç çok çalışıp iyi paralar kazanacaklarını düşünerek büyük firmalara giriyor ve ancak otuz beş yaşından sonra bu işlerden ayrılarak gerçek istediklerini yapmaya çalışıyor? Öte yandan bu yasa gelinceye dek kredi ödemeleri, okul yaşına gelen çocukları, ödemeleri gelen arabaları ve yurtdışında tatiller veya kaliteli şaraplar olmadan yaşamın çok da anlamlı olmadığına dair geliştirdikleri anlayışları oluyor. Ne yapabilirler? Geriye dönüp kök bitkilerini mi eşelesinler? Elbette öyle yapmayıp daha da büyük bir çabayla köle gibi çalışıyorlar.'
Sayfa 101·Kitabı okudu