Geniş bir ortaklıktır insanlık. Bu ortaklığın amacı üyelerin refahını arttırmaktır. Herkes harcadığı emeğe, başka bir deyişle ortaklığa koyduğu sermayeye göre karşılık alır.
İnsanlar bugüne kadar tabiatla teker teker savaşmışlar adeta, bundan rekabet doğmuş, emekler boşa harcanmış; insanlar birbirlerine kumanda etmekten vazgeçip, emeklerini birleştirseler, tabiatı çok daha kolay, çok daha çabuk fethederlerdi. Ne düşman olurlardı birbirlerine ne emekleri boşa giderdi.