"Zaten var olan bir insanın 'ben bu dünyaya kendi isteğimle gelmedim, bu hayata gönderilirken bana sorulmadı' demesi kendi içinde tutarsız bir sorudur. Zira insanın 'ben' diyerek ifade ettiği şahsı sonradan yaratılmıştır. Yani ezeli değildir. O halde ona bir şeyin sorulabilmesi için önce var edilmesi gerekir. Var edildikten sonra ise ona: "Sen var olmak istiyor musun? "diye nasıl sorulacak? Böyle anlamsız bir soru olabilir mi? Yani bu soruyu soran insan yüzeysel düşünceden kurtularak kendine şunu sorması gerekir: Eğer ben var olmak istemiyor olsaydım bile "var" olmam gerekirdi. Var olmadan tercih etmem söz konusu olamaz ki. O halde benim varlık sahasına çıkmam nasıl benim tercihime bağlı olacak ki?"
Sayfa 111 - Allah bana sormadan Beni niçin yarattı? Bana sorulmadan yaratılmış olmam zulüm değil midir?