Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

damla

mevsimler değişiyor. bunlar vivaldi’nin dört mevsimleri gibi değil. dinlendirici olamıyorlar hiç.
Reklam
Dinlemek isteseniz de, istemeseniz de, şimdi size niçin haşere bile olamadığımı anlatmak istiyorum baylar. Tamamıyla ciddi olarak söyleyeyim ki, böcek olmayı çoğu zaman arzuladım. Yazık ki buna bile layık olamadım.
Kötü biri olamamak bir yana, herhangi bir şey olmayı da beceremedim: Ne kötü ne iyi, ne alçak ne namuslu, ne kahraman ne de haşerenin biriyim. Şimdi bir yandan köşemde pinekliyor, bir yandan da acı, faydasız bir teselliyle avunuyorum: Zeki insanlar asla bir baltaya sap olamaz, olanlar yalnız aptallardır.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
,böyle hareket etmekle kimseye değil, yalnızca kendime zarar verdiğimi de herkesten iyi biliyorum.
onu pembe suyun üzerinde yüzer halde bulduklarında feri kaçmış gözleri bir bilinmeze teslim olmuş gibi bakıyor ve ufak tefek bedeninden olgun bir kadının ağır kokusu yayılıyordu;
Reklam
eve, bıçak çekmecesinin, gaz ocağının, bodrumdaki ip bağlamaya uygun kirişin yerini ezbere bilen iki sağlık görevlisi geldi.
Biliyor musunuz, eğer bir şeyden kuşku duymuyorsanız, bundan daha baştan çıkarıcı bir düşünce yoktur.
Başlarda çok konuştuğunu düşünüyordum, şimdiyse sessizliğe bürünür, hayatımdan çeker gider diye ödüm kopuyor. Bizi birbirimize kavuşturan, onun yüreğindeki iyiliği ve ruhundaki sıcaklığı keşfetmeyi bana öğreten o İlk Kestane’ye şükran borçluyum!
Dediğine göre benim kaburgamdan yaratılmış. En hafif tabirle kuruntu bu. Kaburgalarım yerli yerinde duruyor benim yahu…..
Reklam
…görmesine yarayan o deliklerden yaşlar dökmeye başladı.
Yeni yaratık adının Havva olduğunu söylüyor. Pekâlâ, benim için bir mahzuru yok. Yanıma gelmesini istediğimde ona bu isimle seslenmeliymişim. Dibimden ayrılmadığından bunun fuzuli olduğunu söyledim ben de. Bu “fuzuli” lafı çok hoşuna gitmiş olacak ki bana olan saygısı artıverdi; sahiden de saygıyı hak edecek kadar kallavi, sıkı bir kelime bulmuştum ve bol bol kullanmaya değerdi. Yaratık değil bir kadın olduğunu iddia ediyor kendisi. Belki de uyduruyordur, ama öyle olsa da benim için bir şey fark etmez. Tek istediğim kendi başının çaresine bakıp biraz susması.
Crawley’in de tercih ettiği üçüncü açıklama ise dikkatleri, bekâret tabusunun bütün bir cinsel yaşamı içine alan geniş çaplı bir bütünselliğin bir parçası olduğuna çekmektedir.
Bilakis bekârete son verilmesi onlar için de önemli bir eylemmiş gibi görünmektedir fakat bekâret bir tabunun, dinsel olarak tarif edilebilecek bir yasağın konusu hâline gelmiştir.
İlkel halkların cinsel yaşamlarındaki çok az sayıda detay, bizim duygularımıza, bekârete, kadının el değmemiş olmasına verdikleri değer kadar yabancıdır.
123 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.