Hayatımda okuduğum çok az kitap bana bu kitabın yaşattığı deneyimi yaşatmıştır.. Baştan sona bir deneyim, bir yaşanmışlık kattığını hissediyorum. Kitap boyunca biri sanki beni boğazlıyor veya gerçekleri kulağıma fısıldıyor gibi hissettim.. Perec’in insanı insana anlatma şekli tokat gibi çarptı suratıma. Kendimle bağlantı kurduğum noktalar içimde yaralar açtı, kendime dair benim kuramayacağım cümlelerin Perec’in kaleminden içime işleme sürecindeki deneyim kalbimin küt küt atmasına sebep oldu. Her okuduğum sayfanın ardından bir sürü satırın altını çizmekten ve o satırların üzerine düşünmekten inanılmaz keyif aldım ve kısa gözüktüğü halde içinde devasa bir yük taşıyan Uyuyan Adam’ın aşığı oldum…