Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
İnspirare/ "içine nefes almak":)
Kutsal ses gelecekte ve geçmişte olanları kutlayabilmem için içimde nefes aldı. Kutsanmışların, ebedi tanrıların ama her zaman ilk ve son kez kendilerinin şarkılarını söylemem için beni seçtiler.
Lezzet ,lezzet,lezzet:)
“Şakı ey tanrıça, Aşil’in öfkesinden bahset.” “Şakı peri, dönüp duran adamı anlat.”
Reklam
Love Love Milton :)"Paradise Lost":))
Şeytan bir çeşit Prometheus olarak çok iyi tarif edilmiştir. O, yenilikçi ve hayalci olarak tehlikeli bir kaynaktır ve şüphesiz cezalandırılır.
Başlarken:)
Einstein’ın görsellerinin telif haklarına sahip olan Kudüs İbrani Üniversitesi her yıl, bu görsellerin kullanıldığı tişörtler, kartpostallar ve üzerinde baskı olan bilumum ıvır zıvır sayesinde on sekiz milyon dolar telif geliri elde etmektedir.
"Bir kusur dünyasında,kusursuzluk imkânsızdır;açıkça konuşmak gerekirse ütopya var olamaz."
Sayfa 405Kitabı okudu
arka fonda; allahım neydi günahım sjskdkd
Bir ten içerisinde yürüten her acınası kıtıpiyosun kafası,tüm beşeri ve ilahi yasalar tarafından,mutlu olması gerektiği fikriyle doldurulmuştur... Peygamberler bize "mutlu olmalısın,hoş şeyleri sevmeli onlardan haz almalısın" diye vazeder. Insanlar yaygarayı basar, "NEDEN BIZ HOŞ ŞEYLER BULAMADIK?"
Sayfa 383Kitabı okudu
Reklam
Mill
Kalbim benimle birlikte batıyor:tüm hayatımın üzerine kurulduğu temel çöküyor. Tüm mutluluğum bu amacın peşinde sürekli arayışta olmaktı. Amaç cazibesini yitirdi;araç bir daha nasıl ilginç olabilir ki? Yaşamak için geriye hiçbir şeyim kalmamış gibi.
Sayfa 367Kitabı okudu
Schopenhauer
İyimserlik sadece yanlış değil yıkıcı da bir doktrindir çünkü hayatı arzulanabilir bir durummuş ve insanın mutluluğu onun amacı ve hedefiymiş gibi sunar. Bu noktadan başlayarak ,herkes mutluluğa ve zevk hakkındaki en meşru hakka sahip olduğuna inanır. Eğer onun payına bunlar düşmezse,adaletsizlikten çektiğine inanır ki aslında varoluşunun esas anlamını kaçırır.
Sayfa 324Kitabı okudu
Schopenhauer:
Açlığı ve susuzluğu hissettiğimiz gibi arzuyu hissederiz ama doyurulur doyurulmaz yenmiş dolu dolu yemek gibidir ve yutulduğu an hislerimiz için yok olur. Hazların ve zevklerin kaybını,ortaya çıkmayı başaramadıkları an acı çekerek hissederiz ama acılar uzun zaman varolduktan sonra, yok olurken bile yoklukları doğrudan hissedilmez ve en fazlası tefekkür yoluyla bilinçli bir biçimde haklarında düşünülür. Bu yüzden,kendilerini ifşa ederler. İyi hissediş ise tam tersine sadece olumsuzdur.
Sayfa 323Kitabı okudu
Schopenhauer:
Sık sık acı çekmenin hayatın özünde olduğu ve bu yüzden, dışarıdan üzerimize yağmadığı ve herkesin daimi kaynağını içinde taşıdığı gerçeğine gözümüzü kapatırız. Tam tersine, sürekli özel bir dışsal sebep ararız,sanki bizi hiç bırakmayan acıya bir bahaneymiş gibi,tıpkı özgür bir adamın,bir sahibi olsun diye kendisi için yarattığı bir idol gibi.
Sayfa 321 - /melankoliKitabı okudu
269 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.