"Çocuklarımızı düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye, içten inandıklarını savunmaya, buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız. Aynı zamanda onların temiz yüreklerinde ; yurt, ulus, aile ve yutttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır. "
Hayatın engelleri, sonunun daima iyi olacağına inanan insanların güçleri sayesinde ortadan kalkar. Dünyayı refaha ve bolluğa kavuşturan onlardır . "En iyi iş neşeli bir adamın elinden çıkan iştir" diye bir söz vardır. İnsan çalışırken neşesini kaybetmemeli.
-Anneciğim! dedi, cennet bu kadar güzel midir acaba?
Gözbebekleri heyecanla büyümüş, yanakları kızarmıştı. Annesi:
- Vatanımız cennet kadar güzel! dedi.
İçinden, "Bügün biraz iyi galiba!" diye düşündü. Bu bütün çalışmasının mükafatıydı. Zaten saadet bu değil miydi? Dünyada sevdikleri olmak, onlarla beraber vatan toprağında yaşamak. Hastalıkları, sağlıkları, kederleri, sevinçleri beraber paylaşmak. Evet, gerisi boştu. Birçok kimseleri peşinde koşturan, genç insanlara yollarını şaşırtan parayı ancak yeteri kadar istiyordu. Çoğu lazım değildi...