Okumakta çok zorlandığım bir kitap oldu. Yeraltı edebiyatı bana göre değil, bunu bir kez daha anlayıp kendimi keşfettiğim için okumaktan memnunum. Son bölümde Kinyas'ın Tolga'ya dönüştüğü kısımsa bana göre kitabın en güzel bölümü, gözyaşlarıyla okudum. Hem umut veren aydınlık taraf olduğu için, hem de öldü kabul edilen birinin yıllar sonra bir gün kapıyı çalması belki de benim senelerdir gördüğüm en güzel ve uyandığımda en acı veren rüyam olduğu içindir. Keşke kaybettiğimiz bir gün çıkıp gelebilse.
Kinyas ve KayraHakan Günday · Doğan Kitap · 202535,4bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Turkuvaz kitaptan çıkan baskısı okunmamalı diye düşünüyorum. Haddimi aşıp çeviri hatalı diyemem dile hakim değilim ama anlamak için can çekişiyorum. Çok anlamsız cümleler birleştirilmiş ve tekrar tekrar okumaya rağmen acaba harf hatası mı var şunu mu demek istedi diye düşünmekten konuyu kaçırıyorum. Belki virgül doğru biçimde kullanılsa çok daha iyi olurdu. Yazım hatası ya da çeviri hatası sebebini bilemiyorum ama incecik bir kitap, normalde tertemiz yazan Tolstoy' u anlamak bu kadar zor olmazdı heralde. Başka baskı bulamadığım için aldım ve hiç memnun değilim. Önermiyorum bu baskıyı.
İtiraflarımLev Tolstoy · Turkuvaz Kitap · 202329,3bin okunma
Teknenin ismi Hope'tu. Yani Umut. Umut teknesiyle, bu hayat ve dünyadan umutsuz olduğum için zihnimi öldürmeye gidiyordum. Çelişkilerin yakamı bırakmaya niyetleri hiç bir zaman olmamıştı...
Belki de tek sorun şuydu: biz ne istediğimizi bilememiştik hiçbir zaman. Ve dolayısıyla her şeyi deniyorduk. Belki görünce istediğimiz, uğruna yaşadığımız şeyi hatırlarız diye.