Bizim türümüzün bu dünyada yaşamaya, hem birbirini hem dünyayı yok etmeye hakkı yok, hepimizin içinde korkunç bir canavar yaşadığı yadsınamaz bir gerçek diye düşündüm.
"Çay, çay... Lazcam var dedim, çayın dilinden anlarım."
"Lazca mı?"
"He, bizim kocakarı Fındıklılı, o öğrettiydi az biraz. Onu dilden saymıyorlarmış ama. Kendi memleketimizde elin gavurcasını konuşacakmışız. Madem gelmişler, onlar bizim dilimizi öğrensin. Yanlış mı?"