Felsefenin fazlası zarardır... Felsefe bir noktaya kadar iyidir, hoştur; faydalı olduğu noktayı aşacak kadar derinlere gidersek çileden çıkar, kötüleşiriz; herkesin inandığı, uyduğu şeyleri küçümseriz; herkesle doğru dürüst konuşmaya, herkes gibi dünyadan zevk almaya düşman oluruz; kimseyi idare edemeyecek, başkalarına da kendimize de hayrımız dokunmayacak bir hale geliriz.
Sayfa 131 - Ihlamur Basın Yayın Dağıtım·Kitabı okudu
İnsanın, mümkünse karısı, çocuğu, parası ve hele sağlığı olmalı ama saadetini yalnız bunlara bağlamamalı. Kendimize bulabildiğimiz bir yerde, yalnız bizim için bağımsız bir köşe ayırıp orada gerçek özgürlüğümüzü, kendi sultanlığımızı kurmalıyız.
Sayfa 71 - Ihlamur Basın Yayın Dağıtım·Kitabı okudu