Yalnızken kendimi özgür hissediyorum, canımın istediği şeyi düşünebilirim, kendi düşüncelerime sığınıyorum, "kafası başka yerde" denilenlerden oluyorum. Kafamın başka yerde olmasına bayılıyorum, düşüncelerimin arasındaki yollara sapmayı, zihnimdeki çılgınlıkları özgür bırakmayı çok seviyorum.
Descartes "Düşünüyorum, öyleyse varım" diye yazdı. "Yalnız” sözcüğünü de kullanabilirdi: “Düşünüyorum, öyleyse yalnızım". Şöyle de yazabilirdi: “Yalnızım, öyleyse düşünüyorum".