öfkelendiğimiz kişinin de haksız olduğun-
dan eminsek ofkeyi dışa vurmak ve bize haksızlık eden
kişinin bu öfkeyi anlamasını sağlamak muhteşem bir histir.
Diğer bir deyişle öfke, sivrisinek isiriğına benzer: O Isiriği kaşımamak insanı zorlar, kaşımak rahatlatır. Ama tabii, sivrisinek isiriklarinin, kaşıdıktan sonra genelde keşke kaşımasaydım dedirtmesi, bir sorundur. Kaşınti geri gelir ve daha
yoğundur; hem kaşidiğinız isıriğın enfekte olma olasıliğınıda artırirsıniz. Aynı şeyler öfke için de söylenebilir:
Aciğa cikartmak rahatlatir ama sonrasında öyle yaptiğiniza pişman
da olursunuz.