Ölümün bir bakıma yakınlarda olduğu bilgisiyle yaşamak, yaşliliğın dezavantajlarıindandır. Gençken, ölmenin
başkalarının başına gelen bir şey olduğu düşüncesiyle kendimizi kandırıriz. Yolun yarısında er geç öleceğimizi kavrarız
ama önce bir bu kadar daha yaşamayı umarız. Yaşlanıncaysa öleceğimizin gayet farkındayızdır; hemen yarın olmaya-
caktır belki ama uzak da değildir. Bunu biliyor olmak pek çok kişinin gözünde yaşlılığı, hayatın kasvetli bir dönemine
dönüştürür.