Öfke, "kısa süreli deliliktir," der Seneca, yol açtığı tahribatsa muazzamdır: "Salgınların hiçbiri, insan ırkına onun kadar zarar vermemiştir." Biliyoruz ki dünyanın dört bir tarafında insanlar, öfke yüzünden birbirini öldürüyor, zehirliyor ve dava ediyor, der Seneca; şehirlerin yıkıldığına ve ulusların perişan olduğuna tanıklık ediyoruz. Öfke, şehirleri ve ulusları mahvetmek bir yana, bireysel ola- rak bizi de yok edebilir. Zaten dünyada öfkelenilecek bir sürü şey var, dolayısıyla öfkemizi kontrol etmeyi öğrenemezsek mütemadiyen öfkeli olacağız demektir.
'Öfkelenmek, değerli vaktin boşa harcanmasıdır.'