HAKAN

Doğru ama uygulanamiyan...
Öfke, "kısa süreli deliliktir," der Seneca, yol açtığı tahribatsa muazzamdır: "Salgınların hiçbiri, insan ırkına onun kadar zarar vermemiştir." Biliyoruz ki dünyanın dört bir tarafında insanlar, öfke yüzünden birbirini öldürüyor, zehirliyor ve dava ediyor, der Seneca; şehirlerin yıkıldığına ve ulusların perişan olduğuna tanıklık ediyoruz. Öfke, şehirleri ve ulusları mahvetmek bir yana, bireysel ola- rak bizi de yok edebilir. Zaten dünyada öfkelenilecek bir sürü şey var, dolayısıyla öfkemizi kontrol etmeyi öğrenemezsek mütemadiyen öfkeli olacağız demektir. 'Öfkelenmek, değerli vaktin boşa harcanmasıdır.'
Sayfa 152·Kitabı okudu
Felsefe
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"Anlamadım. Ben mi İyileşmemiş yarayım, herkes mi keskin bıçak? Sormadım. Sadece kanadım." Küçük İskender
Şiir
Doğru..
Ona göre, en önemlisi de dünyanın, arsız insanlar olmadan var olamayacağını unutmamanın, bu tür kimselerle teması bizim açımızdan daha katlanılır kılmasıdır. Marcus, insanların kendilerinde olan kusurlara sahip olmayı özellikle seçmediklerini hatırlatır. Bundan dolayı canımızı sıkan kişilerin bunu bilerek yapmıyor olmaları da önemsiz değildir. Dolayısıyla bazı insanların can sıkıcı olmaları kaçınılmazdır: kaldı ki bunun aksini beklemek, der Marcus, incir ağacının reçine vermemesini beklemekten farksızdır. Sonuç olarak, cahilin cahillik etmesi karşısında hayrete ya da şaşkınliğa kapılıyorsak, suç başkasında değil kendimizde aramalıyız: Bunun olacağını zaten beklemeliydik...
Sayfa 130·Kitabı okudu
Felsefe
Dedi suskunlugunda birikmiş kelimelerim ve daralmisliklarimi bilmeden.Biraktigi yerden başladığı büyük büyük cümleler de ortmuyor artık içindeki çığlığı,yada öfke nöbetlerinde, sadece benim hissettiğim tutkuyu.Kactigini sandığın ve bileylendigin tüm anlar seni bana getirecek sen farkında olmadan ben farkında olarak...