''Bir histerikle ilgili herhangi bir şeye hiç itimat edilmezdi. Charcot'nun yaptığı ilk şey, konunun haysiyetini geri vermek oldu. Yavaş yavaş insanlar, hastaların yüzüne baka baka küçümsemeyle gülmekten vazgeçtiler...
( S. Freud)
''Yirmi beş yüzyıl boyunca histeri abuk sabuk ve anlaşılmaz semptomları olan acayip bir hastalık sayıldı. Çoğu doktor onun kadınlara uygun bir hastalık olduğuna ve rahimden kaynaklandığına inandı."
Hayvan mıydılar ki böyle tarlalarda, herkesin gözü önünde çiftleşiyor, orasını burasını göstermeden gömlek bile değiştiremeyecek kadar üst üste yaşıyorlardı?