Yoksa tüm yüzyıllar bizimkine mi benziyordu? Günümüzde olduğu gibi tüm zamanlarda da insanlığın önünde hiçbir şeyin birbirine zincirlenmediği, erdemin dehasız, dehanın onursuz olduğu; düzen aşkının tiranlara duyulan sempatiyle, kutsal özgürlük kültününse yasalara saygısızlıkla karıştırıldığı; bilincin insanın eylemlerini ancak loş bir şekilde aydınlattığı; adeta artık hiçbir şeyin ne yasak ne serbest, ne onurlu ne de utanç verici, ne doğru ne de yanlış göründüğü bir dünya mı vardı?