Sınırsız güç bana göre bizatihi kötü ve tehlikeli bir şeydir. Bence bu gücün kullanımı nasıl olursa olsun insani kuvvetlerin üzerindedir ve bir tek Tanrı tehlikesiz bir şekilde kadiri mutlak olabilir çünkü onun bilgeliği ve adaleti her zaman gücüne eşittir. Dolayısıyla yeryüzünde denetimsizce etkin olmasına ve hiçbir engelle karşılaşmadan hakim olmasına rıza gösterebileceğim, bizatihi bu kadar saygın ya da bu kadar kutsal bir hakla donanmış bir otorite yoktur.
Tek bir insanın karakterine ilişkin kesin bir fikir edinmek için bile ne uzun bir inceleme, ne çok farklı mefhum gerekir! En büyük dahiler bile yolunu şaşırırken kitleler bunu başaracak ha! Halk kendini bu işe adayacak zamanı ve imkanı asla bulamaz. Hep aceleyle yargıya varması ve en öne çıkan hedefe bağlanması gerekir. Her türlü şarlatanın halkın beğenisini kazanmanın sırrını bu kadar iyi bilmesinin nedeni budur, oysa gerçek dostları bunu çoğu zaman başaramayacaktır.