Seçtiğin şey kendi iradenle miydi yoksa kaderinde öyle yazdığı için mi o seçimi yaptın. Biraz da bunu düşünelim ve yine her şeyi çözümsüz bırakmaya devam edelim… SO
Duygu ve Düşünce
Uzun gelincik sendromu
Tall poppy sendromu nam-ı diğer haset, çekememezlik, gudubetlik :D Biraz daha havalı versiyonu schadenfreude. Hey yaklaş yaklaş kendinden bir şey bulacaksın burada çekirdeğini ve çayını hazırla sohbet edelim. Bazı insancıklar vardır yükselişinizi izlerler fakat asla bundan mutlu olmazlar tanıdın demi hemen aklına birileri geldi. Ayy aynen ya Kübii dediğini de duydum. Yüzünüze gülümseyenlerin bir kısmı gerçekten sevinirken bir kısmı da sessizce sizi tartar sizinle kendini kıyaslar sinsice. Çok gördüm ben bunları. Tebrik eder gibi yapıp için için rahatsız olan insanlar vardır.Bazıları güzel ve başarılı birini görünce ilham alır.Bazılarıysa karşısındakinin varlığını kendi eksiklerinin hatırlatıcısı ve kendine tehdit olarak görür. İşte o zaman takdir yerini kıskançlığa bırakır. Çünkü herkes başkasının ışığını sevecek tebrik ve takdir edecek olgunluğa sahip değildir. Ne kadar iyi olursanız olun ne kadar kimseye zarar vermeseniz de sırf varlığınızla bazı insanları rahatsız edebilirsiniz. Sizin suçunuz değil onların kendi içlerinde veremedikleri mücadeledir bu. Ne diyoruz. Kudursunlar. Siz parlamaya , onlar da kudurmaya devam etsin. ︎ ♛ K Ü B İ İ ♛ ᝰ.ᐟ Bazı yazılar vardır; hem düşündürür hem de tebessüm ettirir. İşte bu eser, tam da onlardan biri. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ︎ ♛ K Ü B İ İ ♛ ᝰ.ᐟ
Alıntı
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Yoğun çalışan ama kitap okumak için vakit yaratan hatta ileri gidip kitap okumak için sabah erken uyanan okuyan daha sonra mesaiye giden kitap kurtları sizleri tebrik ediyorum😃 hatta gece mesaisinden dönen ama yatmadan yine kitap okumaya vakit arayan dostlar ne muazzam bir tutku kitap okumak değil mi ? İyi geliyor,geliştiriyor hatta stres seviyesini düşürüyor bilirim. Devam edelim çünkü bağımlı olduk. Korkmayın bu bağımlılık çok faydalı 😁
Tahterevalli dünya...
Tahterevalli dünyasında; Gâh gemi su alır batar, deniz yutar gemiyi Gâh sular çekilir kurur deniz, oturtur karaya gemiyi... Ne hoş tesbittir, hikmetten söylemiş Kızılderili;"Sular yükselince balıklar karıncaları yer; sular çekilince karıncalar balıkları..." Aziz de eder zelil de...Sen gayret et, aziz olmaya bak, bu dünya da zillet de var... Güneş doğduğu gibi vakti gelince de batar, doğuşuna sevinip de şımarma, batışına yerinme... Çünkü bu döngü, hayatın ta kendisidir. Bugün seni zirveye taşıyan rüzgâr, yarın başka bir diyara savurabilir. Maddiyatın, makamın ya da gücün geçici parıltısına aldanıp da nefsini göklere çıkarma; zira tahterevallinin üst ucu ne kadar yüksekse, alt uca inişi de o kadar keskindir. Düşüşler seni ümitsizliğe sevk etmesin, yükselişler de seni kör etmesin. Hakiki asalet, sular yükseldiğinde karınca olduğunu unutmamakta; sular çekildiğinde ise balığa merhamet edebilmektedir. Unutma ki; Varlıkta tevazu, seni zilletten koruyan en güçlü kalkandır. Yoklukta sabır, seni yeniden aziz kılacak olan gizli hazinedir. Gemi su alsa da, sular çekilip karaya otursa da sen rotandan, yani insanlığından ve gayretinden ödün verme. Bu dünyada her şey bir "an" meselesidir; mühim olan o anların ötesindeki kalıcı ize, yani güzel bir ahlâka sahip olmak ve ardında iz bırakabilmektir. Güneş her batışında, aslında ertesi sabahın doğuşunu müjdeler. Sen sadece yoluna bak, vaktini iyi değerlendir ve her iki hâlde de dengede kalmayı bil. Kelâmın kuluçkasından fikri ve ilhamı sağ salim gün yüzüne çıkarmaya devam edelim... Takterevalli dedik, o hâlde sözün kuluçkasından taze çıkmış, tahterevalli dünyasının dengesini gözeten birkaç berceste beyit kaleme alalım, bakalım bu fâni devranın hâlini neylemişiz: "Gâhî bülbül eder feryâd, gâhî güller açar bağda, Ne zillet kalıcı
Dün tarihe atıfta bulunarak bir soru sormuştum. Devam edelim. Bizde bizden sonrası için bir tarihiz aslında. Ne bırakabiliriz? Thales, Solon, Kierkegaard, Sarte, Dante, Kafka... yüzlerce isim... Thalesle aramızda binlerce yıl var ama bir adım ileri geçebildik mi!?
Duygu ve Düşünce