geçmişin, saatlerin ve günlerin ve haftaların ve on yılların kül kadar ağırlığı vardır; gelecek zamansa, isterse sonsuza kadar sürsün, daima saniye saniye yaşanır.
gelmemenin bir vakti yoktur. insan coşkuyla beklerken ne kadar zaman geçerse, o büyük günün yaklaştığına o kadar inanır. bir yıl mı geçmiş? ne yapalım, dersiniz hazırlanması en az bir yıl sürerdi zaten... iki yıl mı geçmiş? gelmesinin eli kulağındadır...
Sayfa 166 - sevgili amin maalouf ne zaman içime girdi de benim tüm bu hissettiklerimi gördü ve kaleme aldı, bilemiyorum...·Kitabı okudu
bazıları, geleceğe olan inançlarını kaybetmedikleri için sabrederler. bazıları, işi bitirmeye cesaret edemediklerinden. korkaklık hiç kuşkusuz hor görülesi bir şey, ama gene de yaşamın düzenine dahil. tıpkı boyun eğmek gibi, o da hayatta kalmanın bir aracı.